Nieuwe afdeling bij de NVN: Patiëntinformatie en -ondersteuning
Gepubliceerd op 18 October 2021
Om de informatie en ondersteuning voor mensen met een nierziekte zo goed mogelijk aan te bieden, hebben we een belangrijke stap gezet. De online en offline informatiekanalen van NVN, Nierstichting en Nieren.nl gaan nog veel nauwer samenwerken.
Naast het intensiever samenwerken, afstemmen en verbinden van bijvoorbeeld de websites, Wisselwerking en andere informatie-uitingen, gaan we nog een stap verder. De speerpunten Bruikbare informatie en Ervaringskennis delen (themadagen), vormen vanaf 1 oktober samen met nieren.nl één afdeling: Patiëntinformatie en -ondersteuning (PIO).
De afdeling PIO heeft een eigen manager: Erwin van Asselt. Samen met de kersverse productmanager Paul de Raadt, is hij vol enthousiasme bezig te verkennen wat er al is, waar de mogelijkheden liggen en hoe we mensen met een nierziekte met dit brede team het beste kunnen informeren en ondersteunen.
PIO-manager Erwin van Asselt over het belang van de nieuwe afdeling PIO: ‘Het is enorm belangrijk dat alle informatie en kennis die we via de verschillende communicatiekanalen aanbieden, nog makkelijker terug te vinden zijn voor iedereen die een beroep op ons doet. Dat betekent dat al onze communicatiemiddelen zoals het tijdschrift, de websites en bijvoorbeeld (online) evenementen, meer naar elkaar toe gaan groeien. Zodat u zich zowel via de sites, als via ons tijdschrift kunt oriënteren op nieuws, informatie en persoonlijke verhalen van nierpatiënten, deskundigen en meer.’
Erwin van Asselt, nieuwe manager PIO